תקופת החגים מאופיינת בשינויים משמעותיים בהיקף הפעילות של העסק. שינויים אלה נובעים מאופיו של העסק ומיכולתו לפעול במהלך כל עונות השנה.

ישנם, לדוגמא סוגי העסקים הנמצאים בענפי התיירות והמסעדנות והם אלה שבדרך כלל פורחים בעונות החגים ומצליחים להגדיל את ההכנסות והרווחים שלהם בתקופה זו. אומנם עבור עסקים אלה עונת החגים מבורכת, אך גם להם כדאי לתכנן מראש את הפעילות לתקופות הבאות, בהן תיתכן ירידה בהיקף הפעילות.

לעומת ענפי התיירות והמסעדות משגשגים בתקופת החגים,
רוב העסקים האחרים, בתקופת זו חווים ירידה בהיקף הפעילות וכתוצאה מכך גם בהכנסות והרווחים.
כדי לעמוד בהוצאות הקבועות ולהימנע משקיעה בגרעון, רצוי להיערך מראש לתקופות טובות יותר ולתקופות טובות פחות.

כאשר אין היערכות נאותה:
"אחרי החגים"
ההנחה הנפוצה שאחרי החגים נתמודד עם ההשלכות שלהם.
אך מה קורה בפועל? "רק חזרנו מהחג…צריך עוד זמן להיערכות…"
אמירות כאלה ניתן לחסוך, אם קיים בעסק מערך פיננסי שמאפשר לקחת בחשבון את תקופת החגים.

מתפקדים על דלתות הבנק
בעלי עסקים שבעסק שלהם הייתה ירידה בפעילות וברווחים, מוצאים עצמם, מיד עם חזרה לשגרה, מתדפקים על דלתות הבנק, בחיפוש אחר מקורות מימון שיגשרו על הפערים שנוצרו.
לרוב פתרונות אלה יקרים ופחות מתאימים לצרכי העסק.
אך מה האלטרנטיבה?

הדרך למנוע שינויים שיטלטלו את העסק והכסף בתקופת מאתגרות
היערכות מוקדמת היא אבן היסוד שתנחה אותנו כיצד לעבור תקופות חגים ועונתיות בפעילות העסק.
בכל שנה ישנן תקופות שהפעילות בהם משתנה. כגון תקופת החגים.

ההיערכות מוקדמת תכלול הכנת תוכנית עבודה פיננסית שתשקף את העלייה/הירידה בהכנסות ותאפשר התאמת ההוצאות והתשלומים בהתאם ליכולת העסק גם בתקופת החגים.

היערכות זו תקנה לבעל העסק שקט פנימי וביטחון כלכלי לטווח ארוך ותאפשר לו ליהנות מהפנאי שבתקופת החגים, למרות הירידה הפעילות העסק.

בעלי עסקים שנהנו מהכנסות גבוהות בתקופת החגים, רצוי ומומלץ שיתכננו בחכמה, כבר היום את התקופות הקרובות כך שהכספים של היום יספיקו לפחות עד תקופת החגים הבאה .

לסיכום
המומחיות שלי היא הקניית כלים תוך בניית מפה פיננסית רב ערוצית שתלווה את העסק שלך במהלך כל תקופות השנה.
המפה הפיננסית היא זרקור שיאיר לך את הדרך לשקט, הגדלת הכנסות, הגדלת רווחים, הגדלת זמן איכות האישי, קבלת החלטות נכונות וניווט העסק ליציבות כלכלית בסביבה דינאמית ומשתנה!

השארת תגובה